Dag 36

Min sambo kan verkligen vara så himla go ibland. Han är tokförkyld just nu och hemma, varför jag lovade att gå och handla nässpray till honom i och med min morgonpromenad. Nu var det ju dock så att jag vägde mig innan dess och när jag slängde mig på sängen i en uppgiven hög och pep "Näää.... Jag har gått UPP!" så kom han genast in och gav mig massor av peppande kramar. När det sedan var dags för mig att kila iväg och jag bad honom om pengar så gav han mig lite extra och sa "Här, köp en tidning eller något annat du vill ha också - Det är du värd".

Nu tyckte jag visserligen inte att jag var värd någon belöning efter en så pass misslyckad vecka men med tanke på att jag ändå har kämpat på (det hade varit en annan femma om jag syndat mig till pluset) så har han ju faktiskt rätt. Dessutom; Är jag inte värd en belöning så är jag onekligen värd lite motivation! Det och det faktum att sambon var snäll och sov en stund i gästrummet mitt på dagen så jag kunde köra mitt måndagspass med Zumba gjorde det här till en riktigt bra dag trots allt. Det hade jag aldrig vågat tro imorse!

Frukost:
Smoothie
(1½ dl Yoggi 0,5%, en halv banan, 1/4 dels äpple, en dl blåbär och en skvätt fun light)

Lunch:
Tonfisksallad med ägg
Lite dippkrydda

Middag:
Köttfärsås med morotspasta (fiberspagetti och kokt morot)
Fyra minimajskolvar
Sallad

Övrigt:
En kopp svart kaffe
Fyra glas vatten med en limeskiva i

Träning:
45 minuters Powerwalk, 50 minuter Zumba Cardio

Kommentarer
Postat av: Helena

Uppmuntrande partners är guld värda! hihi



Önskar dig en bra tisdag!

2009-08-25 @ 12:23:30
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/
Postat av: Anna

Åh vad gulligt! En sån sambo eller partner skulle alla som kämpar ha. :) Vad tycker du om Zumba? Jag har ju det på skiva men har inte fått nån chans att testa än eftersom jag bor hemma och det är alltid folk här. Känner inte för att stå i vardagsrummet när någon familjemedlem står bredvid. :P



Det där pluset försvinner snart, som du säger så får vi kämpa tillsammans! Innan du vet ordet av det, eller jag, så har vi fallit snabbare än vad vi trodde var möjligt. Hoppet är det sista som överger en. :) Kram!

2009-08-25 @ 15:30:03
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/
Postat av: Ofelia - viktbloggen

Hur räknar du ut ditt kaloriintag? Läser du på förpackning per 100 g och sen räknar på något knepigt sätt eller finns det en sida man kan använda sig av? =) Bra blogg förresten!

2009-08-25 @ 22:10:24
URL: http://ofeliax.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0