Dag 39

Yrseln börjar ge med sig nu och idag var det mest imorse som jag kände av den lite smått, även om jag fortfarande inte kan påstå att jag känner mig fullt normal i skallen utan snarare lite sådär bomulls-stoppad som man känner sig vid förkylning. Idag fick jag visserligen reda på att sambons förkylning troligtvis kan ha varit svininfluensan, eftersom samtliga av hans arbetskamrater legat sjuka samtidigt med samma symptom, så då kanske det är något sådant som spökar trots allt. Så länge jag får hålla mig på benen så är jag i alla fall nöjd eftersom jag ska jobba heltid någon vecka framöver. Det vore lagom passande att bli sjuk då...

Hur som helst har dagen varit bra vad det rör mat och för omväxlings skull så köpte sambon faktiskt inget annat än frukt att knapra på, varför jag åt ett plommon innan middagen. Visserligen har han fortfarande druckit läsk men det reagerar jag knappt på egentligen, och det trots att jag har en coca-cola zero ståendes i kylen som jag eventuellt funderar på att unna mig själv i helgen (utan alkohol!). Just nu är jag dock inte det minsta sugen på den så det lutar nog snarare mot att den får stå kvar där. Det känns allt för skönt att avstå! :-)

Frukost:
Havregrynsgröt
1/2 dl blåbär

Mellanmål:
Ett äpple

Lunch:
2½ dl Kelda Fabulous Fish soppa

Middag:
Grönsaks- och skinkgratäng (med redning på lätt-Philadelphia och ägg)
Sallad

Övrigt:
Två koppar svart kaffe
Fyra glas vatten
En liten bit morot
Ett plommon

Träning:
30-40 minuters Powerwalk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0