Dagens mat, dag 13


Idag har min kropp varit lite bråkig och typiskt lördags-sugen på gott, men trots det har jag kunnat låta bli att äta något dumt. Vid middagen var det dock första gången under de här dagarna som jag faktiskt såg till att fylla på tallriken med lite mer mat efter att jag hade ätit upp min första portion. Då rörde det sig visserligen inte om mer än en 3x3 cm stor köttbit och en sked sallad (utan ris), så det är inget jag tänker tjura på mig själv för. Särskilt inte med tanke på att lunchen var ovanligt liten och att jag tog en rätt liten köttbit från start. Det kändes med andra ord som en ärlig hunger och den typen av ätande kan jag förstås se med blida ögon på. Faktum är väl att jag snarast ska vara stolt över mig själv för att jag klarade av att skilja ut det från mängden - Det är just sådant jag behöver lära mig!

Frukost:
En halv tallrik Yoggi Mini <0,1%
Lite Finax familjemusli

Lunch:
Två fiskpinnar och lite potatismos
En tomat och liiite isbergssallad
Ett äpple

Middag:
En bit flintastek med en liten klick kall béa
Sallad med ris i

Övrigt:
Två koppar kaffe (en svart och en med en skvätt grön mjölk)
Fyra glas vatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0