Dagens mat, dag 23

På grund av strul med nätet så blir gårdagens mat redovisat idag istället. Jag räknade kalorier, men glömde tyvärr bort mig på middagens sallad där jag lyxade till det med kidneybönor (gott!) och majs. Antalet kalorier blev betydligt färre än vad jag hade gissat på... Vet inte om det är helt bra?


Frukost, 139 kcal:
1/4 dels tallrik Yoggi Mini <0,1%     50 kcal
Lite Finax familjemusli                      53 kcal
En normalstor skiva galiamelon     22 kcal
En halv dl blåbär                                14 kcal

Lunch, 237 kcal:
Två skivor kassler                              92 kcal
Ris                                                        88 kcal
En liten klick champinjonsås          14 kcal
Sallad                                                   42 kcal
(paprika, morot, tomat, sallad, spenat)

Middag, 295 kcal:
Två fiskpinnar                                   115 kcal
Potatismos                                       130 kcal
Sallad                                                   50 kcal?
(gurka, tomat. sallad, majs, kidneybönor, spenat)

Övrigt, 12 kcal:
Tre koppar svart kaffe
Fyra glas vatten

TOTALT: 681 KCAL
Antal brända kalorier i dagens träning: -353 kcal
(30 min powerwalk, 20 min zumba)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Oj, kör du zumba??? Har sett reklam om det. Berätta, recensera, visa foton! är supernyfiken! =)

2009-08-12 @ 21:28:55
URL: http://halsowannabe.blogg.se/
Postat av: Helena

Att nån gång äta för lite kalorier är väl inte någon fara, men man bör inte göra det i längden, för då ställer kroppen in sig på att det är svält på gång, och vill inte alls släppa på fettet.



Ser ut att vara i minsta laget det du äter, speciellt eftersom du motionerar också... Blir du inte väldigt hungrig??

2009-08-12 @ 23:08:03
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0