Dagens mat, dag 32

Ytterligare en dag med arbete och pussel för att få matintaget att gå ihop. Idag började jag tidigt (och åt därmed inte frukost vid 11-12 som jag har gjort annars...) så för att hålla mig på 3-4 timmar mellan varje måltid så fick det bli två mellanmål och en lättare lunch istället. Jag kände mig mätt och nöjd hela dagen på det och lyckades faktiskt till och med hantera frestelsen med de kondetori-bakade arraksbollar som jobbet bjöd på. Faktum är att jag bar hem min istället till sambon. Det var en rätt häftig känsla att gå med sin värsta fiande prydligt nedstoppad i väskan och känna att jag har övertaget och kan hantera det. Även om sådana tillfällen kan vara svåra så gör det mig nämligen starkare för varje gång. Jag klarar av att avstå (Och behöver jag hjälp på traven så provade jag på ett tips som stod med i senaste Topp Hälsa - tänk dig godisen möglig eller full med maskar. Är den lika lockande då?).

Vad det gäller dagens träning så fanns det inte tid till någon morgonpromenad men jag känner mig rätt nöjd ändå eftersom jag har tagit flera vanliga promenader under dagen med hundarna. Dessutom promenerade jag hem från centrum istället för att ta bussen som jag brukar och städade sedan större delen av kvällen. Inte helt illa med andra ord! :-)

 

Frukost:
En halv tallrik Yoggi 0,5%
Finax familjemusli

Mellanmål:

En banan

Lunch:
Varma Koppen minestronesoppa

Mellanmål:
Ett äpple

Middag:
Två fiskpinnar
En klick pulvermos
Sallad

Övrigt:
Två koppar svart kaffe
Tre glas vatten

Träning:
20 minuter zumba express

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0