Delmål som motivationshöjare




Jag har beslutat mig för att ha minus fem kilo som varje delmål och eftersom en motivationshöjare sägs vara att belöna sig själv varje gång man uppnår något av sina mål, så har jag funderat på om man inte kan ta och slå två flugor i en smäll. Något som motiverar mig är nämligen utrustning som underlättar i vardagen som nyttig och som får motionen att verka lite roligare. Därför ska jag också försöka att belöna mig med sådant nu när jag går ned i vikt (Första delmålet bör jag ha uppnått vid nästa vägning). Så länge det är saker som jag faktiskt vill ha så är det ju trots allt belöningar och så länge som jag är peppad till att verkligen gå ned i vikt, så värderar jag förstås produkter som underlättar detta väldigt högt.

Ovan är ett litet axplock av ting som jag skulle kunna tänka mig att belöna mig själv med men när man tänker efter finns det egentligen hur mycket som helst som kan sporra en mer än bara tillfälligt. När man har köpt en sådan sak så har man nämligen inte bara nästa delmål/belöning att se fram emot - utan man har även den senaste belöningen som kan hjälpa till med den motivation som behövs för att komma dit. Dubbelt så mycket motivation med andra ord. Dubbelt så bra!


Kommentarer
Postat av: Emma Form

Svar: På Indiska! :D

2009-08-05 @ 01:07:34
URL: http://emmasform.blogg.se/
Postat av: DinkI

Åh, det låter juh helt fantastiskt !!! Måste oxå börja fundra på delmål ...

2009-08-05 @ 16:29:43
URL: http://denviktigabloggen.blogg.se/
Postat av: Joakim.

sv: oj, mycket hetare t om? lät inte dåligt ;) tack så mkt :)

2009-08-05 @ 17:13:00
URL: http://joakimforsberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0