Jag kämpar på




Sedan jag hittade Funbeat så har det inte blivit så att jag skriver så mycket om min motion här i bloggen eftersom den sker mer eller mindre på rutin nu, men det innebär inte att jag inte sliter. Varje morgon tar jag fortfarande en rask promenad på 30-45 minuter (fast målet är snarare att ligga på 45-60 med tanke på förbränningen) och minst två gånger i veckan kör jag ett 60 minuters pass med Zumba. Det känns rätt lagom tycker jag och senare när jag går över till att räkna kalorier dagligen så ska jag även ta och skriva upp hur många kalorier jag har bränt genom motion under dagen för att hålla koll och lära mig balansen mellan motion/mat. Det är rätt skönt att kunna tänka "Jaha, på min födelsedag kan det ju bli så att jag behöver äta lite mindre kalorier under dagen för att balansera upp fikat, och så vore nog ett extra pass Zumba bra". I de banorna hade jag aldrig funderat tidigare.

För övrigt trodde jag att jag gick hyfsat snabbt ändå när jag promenerade i en hastighet på ca 4,5 km/h, men det är tydligen inte alls något att skryta om. Det får jag kanske försöka jobba upp med tiden :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha sant, choklad har ju en större makt än annat sött. Choklad är choklad liksom. ;)

2009-08-06 @ 09:20:38
URL: http://kanjagblismal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0