Belöningar


På var och varannat ställe kan man läsa att det är viktigt att belöna sig själv under sin viktresa och det är förstås sådant som kan ge en lite extra sporre när motivationen tryter. Själv har jag inte satt upp något exakt schema ännu med delmål och passande belöningar till dessa (Vilket kanske är bra med tanke på att jag nog snarast skulle vara sådan som satte 10 kilo som första delmål. Litet och bra va? Not) men däremot har jag funderat lite på sådant som jag ser som bra belöningar. Vissa är mindre och vissa är större eftersom jag anser mig vara mer värd av en rejäl belöning ju närmare mitt slutmål jag kommer.


För uppnådda delmål:
* Ett fint "dyrt" nagellack - Inget Depend från Cubus.
* Tidningen Topp Hälsa/ IForm
* Ett nytt solpuder
* Någon DVD-video med träningspass
* Plockning av ögonbrynen på salong
* Klippning och hårfärgning hos en bra frisör
* Nya kläder
* Tandblekning

För uppnått slutmål:
* En fotografering, tex av Emelie Ohlsson
* En bröllopsklänning! (Gärna lik min drömklänning)


Det där sista lockar ju helt klart mest just nu. Frågan är bara om jag hinner nå mitt slutmål tills dess :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0