Dagens mat, dag 3


Tänk, jag hade helt glömt bort hur härligt det är att äta regelbundet och känna sig mätt efter en normalstor portion - Eller till och med innan dess. Idag lämnade jag nämligen mat på tallriken både vid frukosten och vid middagen (!). Dessutom så avstod jag från att fixa mer mat till lunch när jag insåg att det bara fanns en korv och en liten klick potatismos kvar från igår. Jag kokade lite broccoli istället att ha till och fyllde ut den tomma biten av tallrikens mat-del med det. Det fungerade alldeles kanon både mentalt och i mängd mat.

Frukost:
En tallrik Yoggi fruktyoghurt 0,5%
Lite Finax musli, nyckelhålsmärkta familjeblandningen
En halv banan

Lunch:
En grillkorv och lite potatismos
Kokt broccoli
Sallad

Middag:
1/4 dels tallrik med kall köttfärs & potatisröra med creme fraiche och purjolök.
Sallad

Övrigt:
En kopp svart kaffe
3 glas vatten
Ett äpple


Förresten blev jag bjuden på godis idag och svarade nej tack utan att ens överväga om det kunde finnas något annat alternativ. Duktiga jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0