Törst



Just nu är min sambo iväg för att handla hem en dunk med sprit och jag som trodde att godiset, chipsen eller glassen skulle vara det allra svåraste att undvika nu när jag bantar inser plötsligt att jag underskattade drinkarna. En iskall rom och cola. Så ruggigt gott!

Just nu håller jag därför på och brottas med mig själv. Tanken var väl nämligen att jag skulle tillåta mig själv att ta i alla fall ett glas rom och cola, med lightläsk då vill säga, men efter att jag har läst på lite om antalet kalorier i starksprit så känner jag mig tveksam. En deciliter ger hela 225 kalorier! Å andra sidan är det ju långt under en dl i ett glas och jag har ju trots allt varit väldigt duktig den här veckan och kan vara värd att unna mig något - Men allt man stoppar i munnen känns som den sämsta "belöning" man kan ge till sig själv när det är just vikten som man kämpar med.


Nej, det där är värt att fundera på. Ska jag eller ska jag inte?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0