Älskade, fula skor


Jag kom upp i tid imorse. Sambon försov sig och tack vare det så kunde jag pallra mig upp för att dricka min kopp med kaffe. Efter det tog jag med mig den pigga hunden ut på ungefär samma promenad som igår, men i lite raskare tempo och i rätt skor. Det gjorde stor skillnad att slippa stanna och vänta in en hund hela tiden (den här går lös och springer alltid ikapp när hon har hamnat på efterkälken) och även om jag trodde att jag inte skulle orka med något alls idag när jag gick ut och kände av gårdagen i benen, så kämpade jag på riktigt bra. Istället för att bara jogga/promenera så körde jag lite övningar som jag kom ihåg från när jag var liten och spelade fotboll - Så som saxhopp och knälyft. Det var betydligt svårare än vad jag hade för mig.

För övrigt så förstår jag mig inte riktigt på det här med träningsskor. Nog för att de är hur bra som helst, men ibland känns det nästan som att tillverkarna slåss om att göra dem så gräsliga de bara kan. Gärna i skrikande färger och fula skärningar. Kanske är det meningen att det ska synas att man har på sig dem för att man tränar, så att ingen råkar missta en för en galning när man kommer flåsandes över fältet, för något annat tvivlar jag på att man skulle använda dem till.

Nedan, min variant (eller en äldre version av dem i alla fall). Ett par trogna Adidas med både Climacool och Torsion system. Vad det innebär exakt i fräsiga termer har jag ingen aning om, men de är i alla fall svala och har dämpade sulor med luftkuddar. Jättesköna (och jättefula, förstås)!


Kommentarer
Postat av: I våran lilla vrå

hej.. helt okey att du länkade till mig! Ha de bra, kram..

2009-07-22 @ 12:56:48
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0