Bantade sig till döds


Jag tror inte att jag är fullt normal ändå. När jag läste artikeln i dagens expressen om den 26 åriga mamman som bantade sig själv till döds var min första tanke nämligen "Oj! 40 kilo på 13 veckor!! Undra var man kan läsa om den dieten?".

Sen hann verkligheten och vettet förstås ikapp mig och det faktum att jag faktiskt vill gå ned i vikt i en lagom sund takt, och leva smal i många år efter det. När man läser om folk som tappar vikt som om det vore på rea (med cambridge, xtravaganza med mera) så blir man dock lätt lite avundsjuk ibland. Då känns det plötsligt som att målet inte längre är att gå ned till en viss önskad vikt, utan att man gör det så snabbt som möjligt. Gärna med tre-fyra kilon i veckan som snitt.


Nä, det är bra tur att man har lite vett som kan stå emot dom där dumma impulserna.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja fyfan! Det håller inte i längden ändå =) Skönt att höra att du kan stå emot idiotiska dieter =) Kram!

2009-07-29 @ 22:26:56
URL: http://bananensvikt.blogg.se/
Postat av: Sofie

Tänk att du skrev detta för mindre än ett år sedan....

2010-07-25 @ 17:18:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0