Schema

Sådär, nu tror jag att jag har tagit fram ett schema som känns väl anpassat och bra. Visserligen är inte mitt mål att följa det till punkt och pricka men använder jag det här som riktlinje så bör jag i alla fall förbränna tillräckligt utan att för den delen behöva bråka med morgonpromenader var eviga dag eftersom jag då kompenserar genom att röra på mig lite extra mycket istället när jag tränar senare. Dessutom har jag tänkt att köra Zumba två dagar i veckan redan på morgonen innan frukost, vilket jag tycker bör fungera bra eftersom Basic passen inte är så intensiva. De handlar mest om att lära sig stegen så rörelserna går nog i överlag att jämföra med den motion man får under en rask promenad.

Övriga morgnar (måndag och fredag) tänker jag ta en lite längre, men vanlig promenad med hundarna på morgonen. Då kommer vi antagligen att vara ute i 40-60 minuter men hela tiden promenera i en lugn takt anpassad efter gamla hunden, varför jag inte ens väljer att skriva upp dessa promenader på schemat. Med promenader där så syftar jag nämligen på sådana som tas i rask takt/powerwalk - Enda undantaget är den promenad jag ska ta på helgen eftersom jag inte tänker sätta något särskilt tempo eller längd på den. Går jag raskare kan jag ju vara ute kortare tid, och tvärtom. Då har jag möjlighet att anpassa beroende på tid och lust. Helgerna vet man ju nämligen aldrig i förväg vad man kommer ha tid för men när inte annat kommer i vägen har jag inget emot att vara ute en hel eftermiddag eller så.  

Så ser det alltså ut. Jag ger det två veckor med start på måndag (även om jag har satt igång redan idag) så får jag utvärdera det efteråt och se om det fortfarande känns bra eller om det behövs några ändringar. Jag tror däremot att det kommer att bli jättebra! Inställningen till min träning är i alla fall redan bättre igen! :-)


Måndag: 45-60 min Zumba Cardio
Tisdag: 30 minuter Zumba Basic på morgonen. Kvällspromenad, 60-120 min
Onsdag: Morgonpromenad, 45-60 min
Torsdag: 30 minuter Zumba Basic på morgonen. Kvällspromenad, 60-120 min
Fredag: 45-60 min Zumba Sculpt & Tone
Lördag/Söndag: Långpromenad minst en av dagarna


Kommentarer
Postat av: Cheap wedding dresses

Congratulations for making to the summit. I bet this such a wonderful feeling to all the participants, specially to you guys. With all the effort and sweats you have shed...thanks for the share. <A href="http://www.dressiton.com"> cheap wedding dresses</A>



Thank you! You often write very interesting articles. You improved my mood.I'll be back again. <A href="http://www.dressiton.com"> cheap wedding dresses</A>



[url= http://www.dressiton.com /special-occasion-dresses-2/club-dresses.html [/url] Thank you! You often write very interesting articles. You improved my mood.I'll be back again

2011-11-13 @ 06:46:12
URL: http://www.dressiton.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0