Dag 48

Lördagen startade för min del mer eller mindre i en bil på väg till svärföräldrarna och eftersom jag inte hann äta frukost innan vi gav oss av så stannade vi på Willys och handlade lite. En smoothie kändes som ett bra alternativ, även om jag i efterhand kan konstatera att den varken var särskilt god eller mättande. Den innehöll i alla fall betydligt färre kalorier än drickyoghurt och tillsammans med äpple så var jag nöjd fram till lunchen som faktiskt blev en måltidsbar. Det är första gången jag äter något sådant och kortfattat så kan jag säga att jag blev positivt överraskad. Sådana lär det bli fler gånger!

Annars så gick lördagen med surströmmingsskivan i alla fall bra och jag höll mig borta från alkoholen till och med när svärfar kom upp och bjöd på Tequila Sunrise. Jag var nära att ge efter där och tog en liten smutt på sambons för att överväga om jag skulle tillåta mig en drink eller inte, men kom då fram till att låta bli. Alla andra dumheter som vitt bröd, baconchips och salta pinnar var i alla fall enklare att låta bli. Jag ser knappt sådant nu för tiden och när jag väl gör det så är det snarast i form av mängder av kalorier som folk bara låter dansa in i sitt gap utan minsta eftertanke. Jag trivs så bra, så bra med att inte vara kvar där i deras skara :-)



Frukost:
250 ml Chiquita Smoothie (156 kcal)
Ett halvt (stort!) äpple

Lunch:
Naturdiet måltidsbar (200 kcal)

Middag:
Tio kräftor
2/3 delar grillkorv
Två köttbullar

Övrigt:
Tre koppar svart kaffe
Två glas Ramlösa
Fem glas Cola Zero
Ett krusbär
En liiiiten smutt Skåne aquavit
En liiiiten klunk Tequila Sunrise

Träning:
Badmintion i lite över en timme



Kommentarer
Postat av: Malin

Vilka bra val du gjorde! :)



Jag tycker också om måltidsbarerna, speciellt nutriletts men skulle nog inte klara att äta bara en sån till lunch. Men de kan vara bra som mellanmål då och då. Eller som substitut till godis.

2009-09-06 @ 21:41:05
URL: http://malinjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0