Dag 49

Vi vaknade hemma hos svärföräldrarna idag och därmed blev också frukosten väldigt dålig, vilket väl var det enda jag inte hade förberett mig för när vi handlade. Hur som helst så löste sig lunchen än en gång med hjälp av en måltidsbar av annan variant än igår och även den här gången blev jag positivt överraskad. Möjligen ännu mer än igår då till och med eftersom smaken "röda bär" inte lät i närheten av så gott som "choklad & nougat". Det här med måltidbarer kommer nog att kunna komma väl till pass många gånger under det här året. Det är verkligen perfekt nödproviant när man av någon anledning inte kan stå för sin egen mat som man brukar!

Vid middagen serverades dumt nog ingen sallad till så jag fick kämpa rätt ordentligt med att försöka sprida ut min lilla mängd över hela tallriken och äta sakta för att slippa kommentarer från de andra, som ju är mer eller mindre ovetande om vad jag sysslar med (Visserligen hoppas jag nästan att de har varit uppmärksamma och räknat ut det för annars lär de väl ha funderat på om jag är gravid eller något sådant när jag nu plötsligt tackade nej till all alkohol). Lite äpple efteråt fick sedan kompensera för det gröna som saknades och det fungerade förstås rätt okej det med även om jag verkligen hade sett fram emot sallad. Två dagar utan är på tok för länge... och på tal om det ska jag nog ta och skära upp några gurkstavar nu på en gång för att lösa det problemet ;-)

Frukost:
En banan

Lunch:
Allévo Måltidsbar (220 kcal)

Middag:
Spagetti med köttfärssås
Ett halvt (stort!) äpple

Övrigt:
Två koppar svart kaffe
Tre glas vatten
65g gurka

Träning:
Nepp. Envist förkyld än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0