Dag 54

Jag vet att jag har blivit jättedålig på att uppdatera bloggen med dagens och allt som oftast blir det tyvärr så långt i efterhand att jag inte kan skriva en liten kort text om hur dagen har varit. Det är trist och även om jag till stor del skyller på influensan, för den är lika envis än, så beror det nog faktiskt även mycket på att jag inte längre upplever den här resan som någon större utmaning. Maten rullar ju somsagt på som på automatik nu och för tillfället känns det så enkelt att äta så här att jag inte ens överväger något annat. Det är faktiskt bara i torsdags som jag för första gången på länge upplevde ett godissug - och då var det på grund av en av Lindt's reklamer på TV för en mörk chokladkaka med chokladmousse i. Den såg inte helt dum ut.

Hur som helst så är det ju bara bra korkat att klaga. Det är ju förstås kanon att det går så bra för mig och att det dessutom är enkelt just nu. Jag ska väl se till att njuta nu när jag kan för än är det långt kvar och många mer frestelser och hinder som ska kämpas över under tiden. Julen, med allt vad det innebär, är nog det jag bävar som allra mest för... och påsken då förstås... ;-)


Frukost:
1/3 dels tallrik Yoggi Mini 0,1%
En halv banan
Lite Finax familjemusli

Lunch:
2½ Cevapcici kryddbiff
Ris
Lite lätt creme fraiche
Sallad

Mellanmål:
Ett äpple

Middag:
Kycklingsallad (på en kycklingklubba, 1½ potatis och lite lätt creme fraiche)

Övrigt:
En kopp svart kaffe
Två glas vatten
Tre glas Ramlösa
En tablett Bisolvon hostmedicin

Träning:
Nej

Kommentarer
Postat av: johanna

Jag tycker du är duktig som fortfarande håller bra på maten. När jag blir sjuk får jag alltid ett sjukt sug efter salta fiskar (lösgodiset). Ofta faller jag för det också, så jag hejar verkligen på dig!



Dessutom tycker jag du gör helt rätt i att vänta med motionen. Det är FAKTISKT farligare att röra på sig när man är sjuk, än att inte röra på sig när man kämpar för att gå ner i vikt.



Kämpa på, det ger härliga resultat!

2009-09-12 @ 13:19:59
URL: http://jsovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0