Dag 55

Så har ännu en dag passerat och min influensa (?) håller i sig ännu. Igår under kvällen/natten kändes det till och med som att jag hade feber, något jag inte har känt av tidigare under veckan, så tydligen tänker den inte ge med sig än. Kanske var det inte helt klokt då att ge sig ut på en lååångpromenad i skogen i jakt på svamp och blåbär men jag börjar uppriktigt sagt bli lite trött på att hela tiden anpassa mig efter något som ändå vägrar att bli bättre. Det är inte heller så att jag känner mig så fasligt sjuk utan det är mest min hals som bråkar. Under veckan har jag i princip hostat mig blodig ett par gånger och den svider lite smått sådär typiskt på morgnar och kvällar.

Något som är lika envist är för övrigt min yrsel som jag inte har nämnt nu på ett tag. Det är visserligen bättre nu på så vis att jag har tvingats lära mig att hantera det och därför kan jag allt som oftast få det att gå över rätt snabbt när det kommer, men det besvärar mig fortfarande när jag ligger i sängen eftersom det är då jag märker av det allra mest. Kanske hör det till influensan helt enkelt. Med tanke på hur envis den är så kan det mycket väl vara ytterligare ett symptom och något som kort och gott bröt ut allra först. Jag hoppas i alla fall det för jag vill helst inte behöva uppsöka läkare för något så diffust som jag knappt vet hur jag ska förklara för mig själv...

Idag festade jag till det med en lätt fruktsallad till efterätt och det har jag inte det minsta dåligt samvete för, trots att jag egentligen inte vill äta "bara för att" (det för att det är den stora boven till mina extra kilon och något som jag behöver lära mig av med). Det kändes inte som ett dumt beslut helt enkelt och även om det förstås var jättegott så insåg jag efteråt att det inte alls var så viktigt att ha den där skålen till filmen, vilket jag hade inbillat mig skulle vara skönt, och att det faktiskt inte är i närheten av lika gott att äta när man inte är hungrig. En fruktsallad till frukost eller lunch är mycket godare och mys till TV-tittande är egentligen inte alls så mysigt som jag hade för mig. Nyttiga lärdomar!


Frukost:
1/3 dels tallrik Yoggi Mini <0,1%
En halv banan
Lite Finax familjemusli

Lunch:
2½ färskpotatisar
Tonfisksås
Sallad
Lite äppelcidervinäger

Middag:
Marinerat kött ("grillbit")
Klyftpotatis
Salsasås
Sallad
Lite äppelcidervinäger

Övrigt:
Två koppar svart kaffe
Tre glas Ramlösa
En skål hemmagjord fruktsallad

Träning:
Fyra timmars promenad i svampskogen


Kommentarer
Postat av: johanna

Från ingen motion alls till fyra härliga timmar i skogen - det låter jättehärligt!



Angående din yrsel så tänkte jag på att det kanske är så att förkylningen (influensan?) har satt sig på balansnerven? Jag vet att min syster hade det för något år sedan, och hon var yr nästan 24 timmar om dygnet, från och till, och ibland trodde hon att hon skulle ramla ihop. Kan det kanske vara värt att kolla upp?



För att slippa gå till läkaren brukar sjukvårdsupplysningen även vara ett säkert tips :)



Låter som om jag är hypokondriker nu, men så är inte fallet, snarare tvärt om..:)



Tänkte iaf delge dig av mina funderingar, ifall det inte slagit dig innan :)



Jag hoppas i alla fall att du kryar på dig snart, för jag saknar dig som inspirationskälla vad gäller träningen! (Mat också för den delen..!)



Hoppas det snart känns bättre, helt enkelt!

/Johanna :)

2009-09-13 @ 23:02:07
URL: http://jsovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0