Dag 58

Jag mår mycket bättre nu och det känns som att hostan och den svidande halsen äntligen tycks ha gett med sig så att jag kan börja leva på normalt igen. Som om det inte vore härligt nog så hittade jag en artikel för läkare igår om just yrsel, där man mycket ingående beskrev olika former av yrsel och vad det kan bero på samt vad man kan göra åt det. Där stod det först och främst att yrsel i allmänhet mycket sällan är ett tecken på några allvarliga sjukdomar och att det sällan är nödvändigt med läkemedelsbehandling, vilket i allmänhet var väldigt skönt att läsa. Att jag sedan dessutom kunde hitta en beskrivning som stämmer in till punkt och pricka på mina besvär får mig också att känna mig relativt säker på att det är godartad lägesyrsel som jag lider av. Det är en av de fyra vanligaste orsakerna till yrsel och behandlas kort och gott med en särskilt form av rullning på huvudet som ska föra den "otilit" som har lossnat i balansorganet till rätt plats. Helt ofarligt och "ytterligare utredning är inte motiverad". Jätteskönt!

Nu är det bara att komma på benen igen och sätta igång som innan med andra ord. Jag tänker nog mjukstarta dock, både för att motivationen för träning inte är på topp just nu och för att jag inte vill köra slut på mig själv på direkten. ;-)

Frukost:
Havregrynsgröt
En halv dl blåbär

Lunch:
Stekt kött i creme bonjour/matlagningsyoughurt
Kokt blomkål
Sallad

Middag:
En txistorra korv
Ugnsbakad potatis, morötter och rödlök
Salsasås
Sallad

Övrigt:
Två koppar svart kaffe
Två glas vatten
Ett glas Fun Light

Träning:
20 minuter powerwalk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0