VIKT (19 april, vecka 39 av 52)



Förra veckans uppdatering blev visst sen igen, men jag befinner mig på banan ännu och krymper fortfarande smått i en takt som känns väldigt passande. Dessvärre är det ju nämligen så att jag har lagt märke till att jag har börjat skena iväg i dumma tankebanor och lockas av att gå ned mer i vikt (det är ju bara drygt 3 kilo till 59 och det vore onekligen lite häftigt att få se femman), men genom att vara medveten om det så hoppas jag att jag själv inser att det är farliga tankegångar. Även om de nämligen är oskyldiga just nu, så skulle en kraftansträngning och rusning ned till 59 mycket väl kunna vara början till tankar som "Åh, bara fyra kilo till så väger jag 55 kilo!" och "Bara 3 kilo till så väger jag lika mycket som min suuupersmala syster!". Så vill jag såklart inte att det ska bli. Jag har därför berättat hur jag känner för min sambo med och bett honom att hålla ett öga på mig, och påminna mig om jag mot förmodan skulle tappa vettet. Det är fortfarande inte helt enkelt att inse att jag faktiskt är smal nu - Trots att jag får höra det från alla håll och kanter. Inklusive grannar och folk i kassan på mataffären ;)


Startvikt: 104,6 kg
Nuvarande vikt: 62,4 kg

Veckans minus/plus:
-0,3 kg
Total viktminskning:
42,2 kg



Kommentarer
Postat av: Malin

Bra att din sambo håller koll på dig för såna tankar är verkligen farliga. Been there, done that. När jag var smal (runt 60 kilo) så brukade drömma om att gå ner ett kilo. Idag inser jag att jag var jättesmal redan när jag vägde 60 kilo. Under 60 kilo är inte hälsosamt, varken för dig eller mig.



2010-04-21 @ 08:56:34
URL: http://svartisa.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Jättebra att du berättade för din sambo! Det kan vara farligt och det är alldeles för lätt, då är det bra med någon som håller koll. :)

Och det är riktigt bra att du har insett att det inte är ett bra tankemönster och att det faktiskt kan gå till överdrift. :) Men du kommer klara det, det är jag säker på!

2010-04-21 @ 09:34:01
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Cita

Det är jättebra att du reflekterar över dina tankar. Har själv tappat 18 kg sedan i december och även om jag har 10 kg kvar till min första målvikt som jag ska "känna på" så finns även tankarna där... att fortsätta ner 5 kg från det, då har jag samma vikt som jag hade för väääldigt länge sedan.



Det ska bli ett sant nöje och mycket inspirerande att fortsätta följa dig här. =) Och visst saknade jag din uppdatering förra veckan. :D

2010-04-21 @ 22:55:51
Postat av: Marita

Kan tänka mig att det är lätt att hamna i en sån tankegång, men bara det att du är medveten om det talar för att du säkert fixar att landa i din nya vikt utan att pressa vidare.

2010-04-22 @ 19:37:13
URL: http://ritamang.blogg.se/
Postat av: *S*

Fick din adress via en arbetskamrat till mig.. ooohhh!! Diggar din blogg som bara den :)



Shit pome'fritt va duktig du har varit. Känner mig redan jätte inspirerad att försöka fortsätta gå ner i vikt. Har nämligen stått stilla nu i ca 4 månader. Frustrerande som bara den!!!



Så tack för en härlig blogg.. kommer att kika in flera gånger ler



Ha de bra!

/S.

2010-05-03 @ 21:26:43
URL: http://mittnyaosmalareliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0