Korta tankar om shopping


Jag har inte tänkt att skriva något längre inlägg idag men däremot så vill jag skriva ned känslan efter dagens shopping så att jag inte glömmer bort den. Det är trots allt så att jag fortfarande drar mig för att handla kläder, för även om jag vet att jag inte längre är samma tjej som förr så minns jag ångesten så väl. Känslan över att behöva större kläder än vad man hoppats på att man skulle komma i. Synen i spegeln när man tvingas klä av sig och se kroppen ur vinklar man i vanliga fall skonas från att se. Kläder blir inte särskilt roligt i det läget. Shopping blir snarare ett nödvändigt måste.

Nu för tiden så är det helt annorlunda att köpa kläder. Mitt problem är inte längre att det inte finns tillräckligt stora storlekar på de normala avdelningarna eller att kläderna är för små - Istället får jag lida av sviterna från att plötsligt ha samma storlek som "alla andra" (de storlekarna går åt snabbt!) och att hela tiden råka ut för plagg som är för stora. Tidigare kunde jag nämligen oftast titta på ett plagg och se om det var i någorlunda rätt storlek, men än har jag inte insett hur pass mycket mindre jag faktiskt är idag. Hur pass små plagg jag behöver. Och hittills har jag inte lyckats ta med mig ett enda plagg in i provhytten som har varit för litet. Drygt åtta av tio gånger är det däremot för stort och jag får ständigt bita mig själv i tungan när jag bläddrar bland storlekarna och instinktivt tittar efter large...

Det var också en upplevelse att stå i provrummet idag och inse att jag inte mår dåligt av att se mig själv i spegeln längre. Jag ser inte längre en tjock människa när jag tittar i den, oavsett vilken vinkel jag vrider mig i, utan istället tittar en normalviktig tjej tillbaks. En tjej som jag till och med tycker om. Förhoppningsvis kan jag snart inse det så pass att jag inte längre behöver bära på de där gamla dåliga minnena som gör mig rädd för provrummen :)

Kommentarer
Postat av: Fattie

Jag förstår precis vad du menar med att man plötsligt får en chock och inser att man inte längre är rädd för provhytterna med den osmickrande belysningen osv. Det är en helt obeskrivlig känsla :)



Svar: Tack så mycket :) Och oooja! kroppen är helt otrolig!

2010-02-05 @ 02:04:15
URL: http://tjockasmalajag.blogspot.com/
Postat av: Hanna

Vilken känsla det måste vara :D



Kämpar också för att uppnå en sådan känsla

2010-02-05 @ 22:52:40
URL: http://gorgina75.wordpress.com
Postat av: Pärlan

Åh vad jag längtar tills jag också kan ha normala storlekar och inte behöva leta efter L (och hoppas på att den inte är för liten) eller XL eller till och med gå och kika på tjockis-avdelningen. Du är så jäkla duktig! Och jag hoppas att jag är på samma kula som dig snart!

Kram

2010-02-06 @ 17:15:33
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0