Startmått VS Nya mått


Det var en plågsam historia när jag tog mina mått den 22 juli förra året och insåg hur stor jag faktiskt var. Siffror går inte att förneka och jag skämdes så när jag tvingades inse att mina armar inte var långt ifrån en smal tjejs lår i omkrets. Ser jag till mina mått har jag också minskat i klädstorlek (byxor) från storlek 50/52 till storlek 36/38, det vill säga från XXL till SMALL! Jag kan köpa jeans i storlek 28 och jag behöver inte längre känna mig sur över att min BH-storlek inte finns i normala butiker, eftersom 75D fungerar fint. Jag råkar inte längre ut för ångest i provrummet där jag står och kämpar med för små plagg, utan snarare börjar det bli en vana att jag tar för stora kläder med mig in eller svär för att de inte finns tröjor som sitter tajt nog. Jag har jättesvårt att inse att storlekarna ovan verkligen stämmer. De är ju för tusan små! ;-D

I överlag så gillar jag mina nuvarande mått. Det är sannolikt att de kommer att bli ytterligare lite mindre, både för att huden stramar upp sig allt eftersom och för att jag nog kommer gå ned lite till, och när året är slut kanske jag faktiskt inte kommer vara alldeles för långt ifrån "alla kvinnors dröm-mått": Marilyn Monroes 90-60-90. Vem hade någonsin kunnat tro något sådant om lilla (stora) mig?


STARTMÅTT


Överarm: 44 cm
Byst: 112 cm
Midja: 100 cm
Mage (över naveln): 120 cm
Stuss: 126 cm
Lår: 77,5 cm



NUVARANDE MÅTT

Överarm: 30 cm
Byst: 95 cm
Midja: 70 cm
Mage (över naveln): 86 cm
Stuss: 96 cm
Lår: 58 cm



MINSKNING FRÅN START

Överarm: -14 cm
Byst: -17 cm
Midja: -30 cm
Mage (över naveln): -34 cm
Stuss: -30 cm
Lår: -19,5 cm

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Jäklar alltså! Man ska inte bara stirra sig blint på vågen utan det är måtten som verkligen är Sanningen. Du har varit så jäkla duktig!! :) Kram!

2010-03-22 @ 16:41:22
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: H

Shit...vad duktig du är. Vilket härligt resultat. :)

2010-03-22 @ 16:53:08
URL: http://nerkommermanalltid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0