VIKT (10 maj, vecka 42 av 52)



Det tråkiga humöret som jag visade exempel på vid förra uppdateringen försvann tack och lov bara efter någon dag, och nu känns allt som vanligt igen - Det vill säga jättebra! Sett till veckans plötsliga viktminskning gissar jag dessutom på att det kanske inte bara var inbillning att jag var uppsvälld under min mens. Antagligen hade jag samlat på mig en hel del vätska som hjälpte till på traven. Vad jag har förstått är det inte ett helt ovanligt fenomen.

För övrigt stundar en kryssning nu i slutet på veckan, vilket jag ser fram emot massor. Sist vi var iväg så vägde jag ju drygt 20 kilo mer än vad jag gör nu och redan då så minns jag hur jag trippade runt och kände mig jättefin i kläder som nu för tiden sitter som stora säckar. Det är verkligen svårt att förstå att jag är så pass mycket mindre nu, även om jag sakta men säkert börjar landa mer och mer i min nya kropp i alla fall. Fortfarande går jag dock hela tiden på nitar när det kommer till att uppskatta vilken klädstorlek jag har och kjolen jag beställde från Tradera i storlek M, för att ha på mig nu på båten, var ju förstås på tok för stor. Förhoppningsvis klarar jag av att sy in den :)

Vad det gäller att det enbart är tio veckor kvar nu innan mitt år är över, så känns det förstås härligt men också lite sorgligt. Det slog mig idag när jag stod i affären att det har varit så himla skönt att kunna gå förbi hyllorna med chips, kakor och godis utan att ens behöva fundera på om jag ska köpa något. Förut var det nämligen helt omöjligt för mig. Jag kunde inte gå in i en enda affär utan att seriöst överväga att köpa någon chokladbit, glass eller dylikt och föreställa mig hur gott det skulle vara. Nu ser jag knappt att godiset existerar där. Vill jag verkligen överge den enorma befrielsen, bara för några enstaka godbitars skull...?


Startvikt: 104,6 kg
Nuvarande vikt: 61,1 kg

Veckans minus/plus:
-1 kg
Total viktminskning:
43,4 kg



Kommentarer
Postat av: Cita

Wow! Grattis och hoppas kryssningen blir kanon!



Har du satt någon ny målvikt eller ska du bara köra på och se vad kroppen säger/väljer?



Som jag sa tidigare; dags för nya bilder snart igen. ;)

2010-05-11 @ 09:28:23
Postat av: Marita

Du är verkligen en inspirationskälla och jättegrattis till dig och ditt nya liv. Känner precis om du, det där suget finns inte längre, livet är så mycket mer än den lilla stund det tar att glufsa i sig det onyttiga man tvångsmässigt köpt och som sen får en att må skit.

2010-05-11 @ 10:37:04
URL: http://ritamang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0