Dagens mat, dag 29

Jag har mått betydligt bättre idag och även om jag till en början kände mig enormt bakis-hungrig så har jag lyckats hålla matintaget på en acceptabel nivå. Middagen i form av tacos var visserligen sambons idé som jag inte blev fullt så förtjust i med tanke på gårdagens pizzaslices, men sen så insåg jag att även det går att äta enligt tallriksmodellen. Med halva tallriken med sallad, en fjärdedels bit med köttfärs och en fjärdedel med tacochips (cirka tio stycken skulle jag gissa på, som max) så kändes det helt okej. Då skippade jag dessutom osten och tog mer av tacosåsen istället eftersom den bara innehåller 32 kcal per 100 gram. Det är något man ska ha hemma i kylen med andra ord - Jämför bara med ketchupens 109 kcal per 100 gram.

Dagen blev väldigt lyckad med andra ord och trots att jag lyxade till det med tacos i begränsad mängd så blev jag mätt redan efter halva tallriken. Där är också problemet med sådan mat eftersom jag trots det åt upp resten och suktade efter ännu mer. Så upplever jag aldrig med husmanskost eller mat som jag i överlag vet att jag kan äta mer av till lunch nästa dag. Just tacos, eller pizza för den delen, ville jag nämligen inte spara resterna av och äta igen ;-)


Frukost:

1/3 dels tallrik Yoggi Mini <0,1%
Två dl Varma Koppen minestronesoppa

Lunch:
Nasi goreng (ris, ägg, purjo och räkor)
Sallad

Middag:
Tacos
Sallad

Övrigt:
Två dl Varma Koppen minestronesoppa
En kopp svart kaffe
Fem glas vatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0