Dagens mat, dag 1

Det här är inte första gången som jag försöker skärpa till mig gällande mitt födointag, därför vet jag också att just första dagen kan vara lite kämpig - Precis som idag. Sockersuget dök upp på kvällen och det tog mycket energi att försöka tänka på något annat men jag vet också att det allra främst handlar om en gammal vana som spökar. Det är trivsamt att sitta och tugga på något till TV:n och det är också den tid på dagen då jag har en tendens till att äta som allra mest.

Frukt och mer regelbundna måltider kommer att göra det problemet mindre påtagligt sen när jag börjar komma in i mina nya levnadsvanor. Kylskåpet och skafferiet är dessvärre lite väl tomt på passande varor för att samarbeta med mig på den fronten så här i början...


Sen frukost
1/4 tallrik med lättyoghurt (fanns inte mer hemma)
1 limpmacka med smör och två skivor kokt skinka

Tidig middag
200g stekt lövbiff med creme fraiche
sallad

Kvällsmat
2 grillkorvar med grovt korvbröd och räksallad

Övrigt
2 koppar svart kaffe
3 glas vatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0