Dagens mat, dag 5

Idag har jag somsagt varit flitig med vågen och för skojs skull mätt upp i princip exakt hur många kalorier jag har fått i mig under dagens lopp. Till saken hör väl även att jag tränade Zumba i en timma, vilket nog bör ha bränt dryga 700 kalorier med tanke på att det var basic-nivån och min nuvarande vikt.


Frukost:
Ett glas smoothie
(100g lättyoghurt, 60 g blåbär, 100 g banan)
Antal kalorier: ca 200

Lunch:
Tonfisksallad med ägg
(80g gul paprika, 100g gurka, 20g purjo, 90g isbergssallad, 80g avrunnen tonfisk i vatten, 45g kokt ägg)
Antal kalorier: ca 210

Middag:
En chorizo med ugnsbakad potatis och kall bearnaise
(80g korv, 160g potatis, 20g sås, 4g ketchup)
Sallad
(45g röd paprika, 25g gurka, 45g tomat, 20g isbergssallad)
Antal kalorier: ca 550

Övrigt:
Två koppar svart kaffe (500g)
Tre glas vatten
Åtta bigaråer (80g)
Antal kalorier: ca 60


Totalt antal kalorier: ca 1020

Lite för lite om man frågar vissa, lite för mycket om man frågar andra - Tillräckligt för att hålla mig mätt och pigg var det i alla fall så jag är mer än nöjd. Och viktnedgång bör det ju hur som helst resultera i. Förr eller senare! :-D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0