Dagens mat, dag 8

När vi var och handlade middag idag så köpte sambon ett paket med salta pinnar som han satt och knaprade på innan middagen tillsammans med ett glas cola. Jag lockades dock inte det minsta av det (eller okej, colan såg förstås god ut) och det känner jag mig jätte stolt över. Dessutom insåg jag att min magsäck antagligen har krympt nu för det börjar snarare bli en regel än ett undantag att jag upplever att jag blir proppmätt vid maten. Tills vidare ska jag därför försöka tänka på att minska portionerna ytterligare lite men det bästa vore nog nästan att köpa en tallrik som är lite lagom mindre. Då sker det på automatik istället.

Frukost:

En halv tallrik Yoggi Yangster 3%
Lite Finax familjemusli

Lunch:
Chili con carne med ris
Sallad

Middag:
Pasta med kycklingsås gjord på minifraiche
Sallad

Övrigt:
Två koppar kaffe (en svart, en med en skvätt 1,5% mjölk)
Tre glas vatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0