Pust


Så, nu är jag hemma och nyduschad efter ett litet träningspass. Att släpa på tio år gammal envis hund med nosen klistrad i backen borde visserligen räknas som nog med träning bara det, men idag såg jag faktiskt till att jogga lite också. Hela promenaden tog väl en 45 minuter ungefär och när jag inte joggade så promenerade jag istället så raskt som jag hade ork till. Det kändes rätt rejält i benen mot slutet och eftersom hundarna såg lika trötta ut de så tar jag det som ett tecken på att vi körde alldeles lagom hårt.

För övrigt bör väl just den här rundan vara perfekt om jag ska utgå från något som en kostexpert (om det var en självutnämnd eller yrkesmässig vet jag dock inte) sa till mig för flera år sedan och som har rotat sig väl i mitt minne. Enligt henne skulle man nämligen kliva upp på morgonen och ta en kopp svart kaffe, för att sedan ta en rask promenad på minst 45 minuter och max en timmas längd. Då skulle förbränningen vara som allra störst.


Att lägga på minnet till imorgon får för övrigt bli att ta de riktiga gympadojorna. Av ren vana åkte nämligen mina promenadsneakers på och de är inte fullt så bekväma att motionera i... ;-)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Hej! Va kul att du hittat min blogg! Du är så välkommen så! =) Lycka till med din träning!

2009-07-21 @ 18:49:05
URL: http://halsowannabe.blogg.se/
Postat av: J

Vad kul med en nya bloggare och kul att du hittade till min blogg, lägger till dig som länk och på bloglovin´ och ser fram emot att fortsätta läsa här :)



Peppkram!

2009-07-21 @ 20:04:35
URL: http://jsviktiga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0