Dag 121

Min sambo har beslutat sig för att börja äta LCHF igen eftersom hans mage inte har kommit på fötter igen sedan vi provade det i våras, så det kommer bli visst pyssel för att få ihop middagarna framöver eftersom jag snarare vill hålla mig till fettsnåla alternativ. Eller i alla fall så vill jag inte äta "onödigt" fett. Idag blev det därför så att vi körde på två olika gratängformar i ugnen så att sambon kunde vräka på med grädde och ost i sin medans jag höll mig till mjölk. Det blev tillräckligt gott ändå så jag känner mig nöjd och glad!

Dessvärre blev det dock ingen träning idag heller. Jag har varit krasslig sedan i söndags och även om det inte är tillräckligt mycket för att kunna vara en hållbar anledning till att låta bli, så är inte träningslusten på topp när halsen gör ont. Imorgon SKA jag däremot ta ett pass med Zumba. Dessutom vill jag börja med sit-ups för att försöka hjälpa magen på traven. Den lösa huden kan jag ju nämligen inte göra så mycket åt men lite muskler under skulle inte sitta fel...


Frukost:
En halv tallrik Yoggi <0,1%

Lunch:
Korvstroganoff
Ris
Sallad

Middag:
Köttfärs- och rotfruktsgratäng
Sallad

Övrigt:
Tre glas vatten
Två koppar svart kaffe

Träning:
Enbart promenader med hundarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0