En lätt kryssning


Jag hade hoppats på att jag skulle komma under åttio kilo lagom till våran kryssning i helgen, ett svårt mål som innebar nästan -1,5 kg i veckan sedan jag förde upp det på tal, och även om jag nu fick nöja mig med att ligga på åttio istället så har jag varit helt enormt stolt över min prestation hittills. Mitt självförtroende var helt annorlunda mot vad det tidigare har varit när jag har varit ute och jag kände mig faktiskt riktigt snygg när jag trippade omkring - bokstavligen förföljd av manliga blickar. Tidigare hade sådant skrämt mig och fått mig att vilja ställa mig i ett mörkt hörn, långt bortom allt vad granskning heter. Nu störde det mig inte alls. Skulle någon nu inte ha uppskattat vad de såg så är det inget som ligger på mina axlar. Smaken är som baken.

Däremot var det förstås mycket smickrande att vara ett hett byte eftersom det inte alls är något som jag är van med. Inte av den här graden i alla fall. Nu var det så pass att killar öppet stötte på mig även när jag gick med min sambo och inte ens när vi satt ensamma vid ett bord (vilket väl borde vara ett ganska tydligt tecken på att vi är där tillsammans) så fick jag vara ifred. Grabbar som gick förbi kunde slänga en blick på mig, "haja till" och sedan utbrista i världens leende och säga hej. En annan passerade oss under tiden som jag stod i famnen på min kille - och kunde ändå inte låta bli att blinka och smajla mot mig. Någon bokstavligen backade ned för trappan för att på gentlemansmanér låta mig gå ned före när det var trångt och en annan sa "vänta ett tag" mitt i sin diskussion med killkompisen bara för att vända ryggen till honom och tala med mig. Bara för att ta några exempel. Och då talar vi inte om sliskiga gubbar heller, utan om vanliga killar i min egen ålder.

I överlag var det nog tur att jag har en sambo som är så trygg i sig själv att han inte går upp i taket över att andra stöter på mig eftersom det antagligen hade blivit livat annars. Om inte annat på grund av den rejält överförfriskade grabben som hakade på vårat sällskap och hann med att både tafsa mig på rumpan och på brösten innan min sambo fick honom att förstå att jag var upptagen och att det var dags att sluta om han skulle komma därifrån hel. Han lyckades med andra ord att gå över gränsen både en och två gånger och när min sambo kom tillbaks efter att ha varit ute och rökt med honom en sväng så berättade han att den fulla grabben hade stått och talat om för sina kompisar där att "den här killen har den snyggaste tjejen på hela båten!". Jag kunde ana viss stolthet i hans röst när han talade om det för mig ;-)


I överlag så var det med andra ord en jättetrevlig och lyckad kryssning, som var väl värd sitt plus på vågen. Fast nu längtar jag mest efter att hoppa upp i sadeln igen och fortsätta resan nedåt. Än är det ju en bit kvar. Därför har jag också tänkt att köra en vecka med "Dagens" igen där jag skriver ned matintag och eventuell motion. Det skulle inte skada om jag skärpte till mig en smula vad det rör det sistnämnda och att måltiderna ska vara regelbundna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0