VIKT (2 nov, vecka 15 av 52)




Det går fortfarande bra för mig, tystnaden till trots. Jag hade visserligen önskat att veckans minus skulle ha blivit liiite större eftersom kryssningen närmar sig, men ett kilo ned är absolut inget att klaga på! Kanske särskilt inte med tanke på att veckan har varit jättesvår när det rör matintaget. Många luncher har det blivit med mamma till exempel och även om jag verkligen försöker hålla mig till rutinerna även då så har jag tvingats äta saker som jag i normala fall inte skulle tyckt var helt okej. Västerbottenostpaj till exempel, fläskfilé i gräddig örtsås och en kyckling/bulgursallad som helt saknade själva salladen. För att inte glömma helgen då när det till och med blev efterrätt serverad till middagen vi blev bjudna på. Tack och lov en liten sådan (3 msk kanske) men vad kan man säga när någon är gullig och dukar fram redan uppslevad glass? Jag är inte den som trivs med att skylla på att jag inte tycker om saker heller. Det känns så väldigt oartigt.

Den kommande veckan blir nog förhoppningsvis lite enklare i alla fall och motivationen är det fortfarande inget fel på. Nu i helgen så fick jag dessutom höra frågan "Har du börjat träna eller så? Jag tror aldrig jag har sett dig så smal nämligen. Du är jättefin!" från en i familjen och även när jag träffade på mamma, vilket var ett par veckor sen sist, så valde hon just ordet smal. "Oj, vad smal du har blivit!" sa hon närmare bestämt och det är inte helt dumt att höra. Ovant, men härligt! :-D


Startvikt: 104,6 kg
Målvikt: 65 kg

Nuvarande vikt: 82,2 kg
Veckans minus/plus: -1 kg

Total viktminskning: 22,4 kg
Kvar till 65 kilo: 17,2 kg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0