Belöning




Jag hade somsagt beslutat mig för att handla något till mig själv, som en belöning för min viktnedgång hittills och mina uppnådda delmål. Tidigare har jag visserligen pratat om att försöka hålla dessa belöningar till saker som kan fortsätta peppa en till träning, bra mat och annat som hör till - men just nu kände jag faktiskt inte att något sådant lockade mig. Jag kikade visserligen en bra stund inne på Yves Rocher eftersom jag hade tänkt att köpa någon uppstramande kräm där som skulle kunna hjälpa huden på traven, men den var helt slut. Några träningskläder eller utrustning var inte heller så lockande nu när jag ändå inte "kan" träna något. Det jag skulle köpa var förstås något jag ville glädja mig över nu, genast.

Istället beslutade jag mig därför för att handla en parfym eftersom mina favoriter hemma är slut sedan länge. Mexx sortiment är jag jätteförtjust i just för deras simpla men fräscha dofter som passar sig utmärkt till vardags så en flaska Pure Life fick det bli efter mycket velande. Sedan kikade jag förbi Kappahl och spanade in en läcker turkos/svart sjal med silvertrådar i som också fick följa med hem. Den passar mig jättebra eftersom det blåa framhäver mina ögon och dessutom verkade det som ett klokt köp nu när kläder är sådant som inte verkar helt klokt att slänga pengar på. Sådant kommer jag få roa mig med senare... Ordentligt.

Kanske enkla ting kan tyckas men jag är jättenöjd och det är förstås huvudsaken. Dessutom har jag faktiskt kvar lite av det som jag hade tänkt att spendera så det är mycket möjligt att jag tar och köper mig en stegräknare också så småningom. Snart borde jag ju kunna få den till användning igen :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0