Dag 62

Idag har jag och sambon varit ute med en av hundarna i det fina vädret större delen av dagen och av den anledningen fick min lunch bli en Nutrilett Måltidsbar (Peanut - Den var helt okej). Dumt nog så åt jag den dock inte när jag var hungrig utan när de vi umgicks med skulle fika så tyckte jag att det kändes bra att också ha något att äta. Min lunch blev med andra ord någon timma tidig och därför hann jag bli rejält hungrig innan middagen. Visserligen kan jag hantera det och låta bli att äta något dumt men det gör det betydligt jobbigare att ta en normal portion, även om jag vet att jag blir mätt på den. Såsen kändes ovanligt lockande att sleva upp massor av exempelvis... Det hade varit ljuvligt gott. Bra att jag lät bli! :D


Frukost:
En halv tallrik Yoggi 0,5%
Ett plommon

Lunch:
Nutrilett Måltidsbar (217 kcal)

Middag:
En fläskotlett
Tre små hasselbackspotatisar
En liten klick cafe dé paris-sås
Sallad

Övrigt:
Tre koppar svart kaffe
Ett glas vatten
Fem glas Ramlösa
En nektarin

Träning:
70-80 minuter rask promenad

Kommentarer
Postat av: ija

Alla har vi nånting vi stör oss på när det kommer till kläder - "om jag bara såg ut så och så istället så att jag kunde ha sånna kläder" - jag önskar att jag var minst 10cm kortare så att jag kunde ha klackskor! Jag ser ut som en jädra jätte när jag använder mitt enda par (vilket sker typ 1-2 gånger om året). Och som sagt så är alla klänningar så himla korta på min lång kropp. Och iom man är lång så ser man automatiskt stor ut. Ja, som sagt, jag kan fortsätta i evigheter... Jag lovar att du kan ha kläder som jag inte tycker att jag kan ha - egetnligen borde vi alla bära precis de kläder vi vill, livet är för kort för fula kläder haha =)



Jag tycker att det ser ut som att du äter jättelite mat. Men jag har kanske fel... Går du aldrig hungrig? Men ja, du räknar kanske kcal så du får i dig tillräckligt men när jag överskådar ditt intag så känner jag att jag inte hade klarat mig på så lite, speciellt lilla frukosten.

2009-09-20 @ 02:13:34
URL: http://viktig-ija.blogspot.com/
Postat av: Think Thin

Ja du, jag har ju precis börjat med kaloriräknandet men än så länge tycker jag att det fungerar bra! Man får helt enkelt planera lite mer och vara lite noga med vad man äter. Visst kan man på 1 dag äta en påse chips, men då får man inte äta något mer den dagen och man blir hungrig....



Så bara man planerar rätt och äter godsaker med måtta så ska det nog inte vara några problem :)

2009-09-20 @ 10:58:27
URL: http://thinkthin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0