Dag 71

Jag har lite svårt med morgonmotionen just nu av flera skäl. Det mesta beror väl egentligen på att jag inte kommer upp i tid, men som en effekt av detta så sätter hundarna käppar i hjulet för mig. Det är väldigt invecklat att förklara varför men mycket hänger förstås på att den gamla hunden inte kan följa med på promenaderna. Det blir då ett himla pusslande på morgonen för att den också ska hinna rastas mitt i allt och löser jag det som jag gjort tidigare så får den pigga hunden gå morgonrundan med mig på tom mage. Det känns urdumt eftersom det knappast är den som behöver motion innan frukosten och förbränna så mycket som möjligt - Det är bitar som bara jag behöver ta del av. Att gå helt själv verkar också dumt eftersom den pigga ändå behöver komma ut på minst en långpromenad om dagen och dessutom skulle det bara göra att jag kom iväg ännu senare om jag först skulle gå en vanlig, om än kort, runda med hundarna. Då skulle det inte bli frukost förrens långt efter lunchtid.

Nej, jag behöver verkligen hitta en fungerande rutin där. Mycket skulle ju somsagt lösas av att jag kom upp tidigare på morgnarna (eller, då kan jag ta att hundarna tar sin lilla tid utan att frukosten blir jättesen rent tidsmässigt) men å andra sidan verkar det inte så lovande att ställa klockan för träningens skull. Så rolig finner jag ändå inte morgonpromenaden. Dessutom är jag ju hungrig på morgonen så allra helst skulle jag vilja gå upp, dricka min kopp kaffe i lugn o ro under tiden som jag vaknar för att sedan genast gå ut på min promenad och äta så fort jag kommer hem. Ingenting annat.

Nej, jag får helt enkelt fortsätta pussla och se om jag kan hitta en lösning. Ett alternativ kan ju kanske vara att förlägga varannan dags promenad till när som helst på dygnet och se om det kan vara en bra kompromiss som gör det enklare att ta böket med morgonpromenaderna när de väl är... Jag vet inte. Hur mycket tjänar man egentligen på att just motionera före frukost?


Frukost:
Havregrynsgröt
En halv dl blåbär

Lunch:
Lasagne
Sallad

Middag:
Pyttipanna
Ett ägg
Några skivor rödbetor
Kokta morötter
Sallad

Övrigt:
En kopp svart kaffe
Fyra glas vatten

Träning:
50 minuter Zumba Cardio

Kommentarer
Postat av: ija

Ja jag vet inte, förbränningen ska ju vara högre på morgonen men ofta när jag vaknar är jag så hungrig att jag är lite slö och ändå inte kan ta ut mig helt på promenaden. Jag tror absolut att du kan ta promenaden senare på dagen! Utöka den med en kvart om du har möjlighet så tror jag aboslut du kompenserar för den "minskade" förbränningen jämfört med morgonen.

2009-09-29 @ 13:44:54
URL: http://viktig-ija.blogspot.com/
Postat av: livetoday - 52 kilo

DET LOVAR JAG ATT JAG SKA GÖRA. julklapp!!! suveränt. det är ju en perfekt julklapp att både ge och få :D:D:D:D

2009-09-29 @ 15:43:12
URL: http://livetoday.webblogg.se/
Postat av: ÄtaTränaKämpa

Det är en liten ökning av förbränningen, men inte tilräckligt mycket för att motivera att man ska krångla till sit tliv helt i onödan pga det. Att göra en dagspromenad en aning längre gör nog att det jämnar ut sig. Kan du inte annars ta ut den gamla hunden jättesnabbt under tiden den unga hunden äter frukost och sedan ta med den pigga hunden på promenad för att själv äta frukost efteråt?



krångligt! :)

2009-09-29 @ 17:24:51
URL: http://atatranakampa.wordpress.com
Postat av: Malin

Förstår lite ditt problem, har ju själv hund. Hoppas du kommer på en bra lösning.

2009-09-29 @ 17:27:45
URL: http://malinjoe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0