Dag 72

Tack för de råd jag fick i samband med gårdagens inlägg! Nu är det ju så att jag allt som oftast uppdaterar en dag i efterhand så min tisdag, som man kan se matintaget för nedan, är därför resultatet av de tankar som jag inte skrev ned förrens igår. Ingen träning alls blev det med andra ord. Jag har dock klurat vidare på hur jag ska göra med träningen framöver och ska tillägna ett eget inlägg till det senare med ett nytt schema som jag ska prova under en vecka eller två för att se vad som händer.

Det här som ÄtaTränaKämpa föreslog med att ta ut den gamla hunden under tiden som den pigga äter sin frukost kommer dock inte att vara med kan jag säga redan nu, trots att det hade varit en kanonbra lösning egentligen. Det är nämligen så att jag har två stora hundraser och då dessa i överlag är benägna för något som kallas för magomvridning (ett ytterst akut och livshotande tillstånd som hundar kan drabbas av) så brukar ett allmänt råd vara att man inte ska motionera hundar av den storleken förrens efter en timma om de har ätit. Det är alltså ytterligare en pusselbit som rör till det hela som jag glömde att nämna i röran. Många bitar är det ;-)


Frukost:
Havregrynsgröt
Två msk äppelmos ("lättsockrad")

Lunch:
Sallad med avokado och potatis

Middag:
Tre bitar stekt fläskfilé
Egna ugnsbakade pommes (utan olja el smör)
En liten klick café de paris
Sallad

Övrigt:
Två koppar svart kaffe
Ett glas Fun Light
2-3 glas vatten

Träning:
Nej och stryk borde jag ha...

Kommentarer
Postat av: ÄtaTränaKämpa

Oj!

ja, då blir dte ju genast lite krångligare.

men tror du att dne pigga hunden verkligen har en förbränning som liknar människors, dvs att den blir högre före de har fått mat?De har ju en helt annan matsmältning än vad vi har, som har behöv av mat flera gånge rom dagen, hundar är ju egentlige gjorde för att äta ett stort mål då och då och inte samma regelbundenhet?

2009-09-30 @ 14:20:12
URL: http://atatranakampa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0