VIKT (25 jan, vecka 27 av 52)




Veckans vägning är lite diffus om jag får säga det själv. Efter en vecka där jag skött mig betydligt bättre än de två föregående veckorna (bland annat blev det inget festande den här helgen) så hade jag förväntat mig ett fint minus på vågen. Som jag har nämnt tidigare tycker jag mig kunna känna av när jag har gått ned i vikt nu för tiden och det kändes verkligen som det. Byxorna i storlek 31 satt till exempel mycket bättre nu när jag provade dem än förra veckan och visst att jag fick min mens igår, vilket ju kan påverka resultatet, men när vågen påstod att jag skulle väga 72,3 (PLUS 0,3 kilo!) så började jag faktiskt tvivla på dess kapacitet. Den har trots allt blivit dränkt med vatten ett par gånger nu och skrikit error efteråt, senast nu i veckan, så helt omöjligt vore det ju inte om den inte är lika pålitlig som förr.

Hur som helst så resulterade det i att jag valde att väga mig på våran nya våg också och eftersom resultatet där känns betydligt mer sannolikt så tänker jag gå efter det och fortsätta att väga mig på den vågen från och med nu. Det gör förstås att den här veckans resultat inte blir så mycket att jubla över (det är svårt att säga vad som faktiskt stämmer...) men nästa vecka är saker och ting förhoppningsvis som de ska igen. Innan dess ska jag också ta nya efter-bilder. Spännande! :D


Startvikt:
104,6 kg
Målvikt: 65 kg

Nuvarande vikt: 71,3 kg
Veckans minus/plus: -0,7 kg

Total viktminskning: 33,3 kg
Kvar till 65 kilo: 6,3 kg

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Hej,



Vad duktig du varit med din viktminskning. Jag har också gått ner i vikt, 40 kg totalt och det är en sådan lättnad för kroppen. Jag gjorde det av hälsoskäl så valet var inte valfritt kan man säga. Nu är jag fri från alla hjärtmediciner och mår mycket bra.



Lycka till i fortsättningen, du är så modig och duktig.



~Livet i byn

2010-01-26 @ 23:08:23
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0