VIKT (15 mars, vecka 34 av 52)



Det är så galet nära nu, jag är i princip redan där. Det känns OTROLIGT! Den här veckan har jag visserligen hållt mig på banan fint så till sett att jag har varit duktig på att kompensera och äta ett välövervägt kaloriintag under dagen, men jag har också tillåtit mig själv mycket "dumt". Veckan bjöd på mängder av alkohol både torsdag, fredag och lördag. Det blev tacos, sallad från pizzerian (vilket innebär att jag åt både dressing och bröd av pizzadeg), lunch bestående av en ostmacka och en middag helt utan sallad på tallriken. Samtidigt har jag dock också gått rejäla långpromenader och ätit flera måltidsbarer - så i längden tycks det ju somsagt ha blivit en bra balans på det hela vilket gör mig nöjd. Jättenöjd till och med :)

För övrigt har det verkligen blivit svårare att vara lika duktig som jag var i början och det händer allt mer att jag kommer på mig själv med att äta sådant som är onödigt (dvs. inte för att stilla hunger), som en frukt eller extra sallad till maten. Godissuget gör sig också mer påtagligt nu när jag inte längre känner mig i behov av att stressa fram ett resultat på vågen, men samtidigt blir det också enklare att avstå varje vecka som går eftersom jag vet att det inte alls är långt kvar. Det finns inte en chans att jag skulle slänga bort 34 veckor där jag prickfritt har avstått från godis och chips, när målet ändå är 52 veckor. Det målet är på många vis så mycket viktigare än vad vågen säger och är ju också anledningen till att jag inte kommer att sluta äta som jag gör nu när jag väl når 65 kilo. Förhoppningsvis kommer det vara tillräckligt för att pusha mig genom påsken som lär komma att bli en riktig pröving eftersom jag rimligen bör ha kommit i mål viktmässigt då sedan en liten tid tillbaks. Det är så lätt att tänka "En liten bit bara... Det kan jag ju få unna mig?". Ajabaja...


Startvikt: 104,6 kg
Målvikt: 65 kg

Nuvarande vikt:
65,3 kg
Veckans minus/plus:
-0,6 kg

Total viktminskning:
39,3 kg
Kvar till 65 kilo:
0,3 kg

Kommentarer
Postat av: Pärlan

Du är så jäkla grym! :) Dom brukar ju säga att det svåraste är inte att gå ner i vikt, utan att hålla vikten. Jag kan märka själv när jag bara gått ner ett par kilon att jag kan unna mig lite grann. Det är en svår balans, men jag tror att du kommer klara det jättebra. :) Så fram till vecka 52 gäller det att hålla vikten! Försök bestämma dig vilken vikt du kan tänka dig att det är okej att vara mellan. T.ex 65-67 eller 65-68 eftersom det kan gå upp och ner. Du är iaf sjukt duktig och jag beundrar dig. :) Du är en stor inspiration! Och jag hoppas verkligen att du fortsätter att blogga åtminstone fram till vecka 52!

2010-03-15 @ 18:28:44
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Naughtyn

Absolut Pärlan - Jag kommer fortsätta att blogga även efter att jag har nått min målvikt, och antagligen även efter det här året är slut. Då börjar ju nämligen bara fas två: Att lära sig leva och hålla vikten. Vad jag kan tänka mig att pendla mellan kommer jag också att sätta upp då när jag vet vad jag slutligen har landat på. Det kan nog komma att bli mindre än 65 kilo eftersom jag kommer fortsätta på samma sätt hela vägen fram till vecka 52 :D

2010-03-15 @ 21:47:59
Postat av: Anonym

Så himla nära nu! :) Hejja dig! Ser fram mot att se före- och efterbilder när du nått målvikten!

2010-03-16 @ 18:47:06
Postat av: fight for the "fit for fight"

åh vad duktig du är!!:D härligt o vara så nära målet, men hur lång är du till de här siffrorna? :)

kram

2010-03-16 @ 19:28:37
URL: http://fightforthefitforfight.blogg.se/
Postat av: Naughtyn

Tack så mycket FFtFFF! Jag är 165 cm lång :)

2010-03-19 @ 15:42:46
Postat av: Smsa Låna

Nice sida! Hur länge har du haft din sida?

2011-07-19 @ 07:27:00
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0