Dag 34


Det är lite dumt att jag uppdaterar om mina dagar så här i efterhand men jag har varit alldeles för trött de senaste kvällarna för att orka sätta mig och skriva. På helgerna tenderar jag trots allt att sitta uppe tills jag stupar i princip. Igår kände jag mig inte heller så sugen på att redovisa mitt intag ska erkännas eftersom jag blev besviken över att jag högg in på sambons dipp som han hade köpt till sina chips. Det var en sådan sak som jag inte klarade av att motstå och jag är rätt säker på att det var för att det inte är något som jag har sagt vare sig det ena eller det andra om till mig själv - Det gav mig därför utrymme att fråga mig själv om jag skulle ta lite. Med chips, godis, kakor och dylikt hamnar jag aldrig i det stadiet eftersom jag redan vet att jag inte ska äta det. Då behöver jag aldrig börja dividera om hur gott det är och om det inte funkar om jag bara tar lite osv.

Visserligen var det väl inte hela världen att jag unnade mig lite mys på en lördag och hade det inte varit för att jag gjorde det igår också så skulle jag nog ansett att det var helt okej. Jag vill nämligen inte göra ätandet på kvällen till någon form av vana. Någon gång ibland är en femma men flera dagar i rad tycker jag blir för mycket - oavsett vad jag äter. Skärpning på den fronten med andra ord!


Frukost, ca 200 kcal:
1/3 dels tallrik Yoggi 0,5%
En halv banan
Lite Finax familjemusli

Lunch, ca 300 kcal:
Två fiskpinnar
Lite pulvermos
Sallad

Middag, ca 350 kcal:
Två glaserade revbenspjäll
50g salladsost light (100 kcal)
Sallad

Övrigt, ca 120 kcal:
Två koppar svart kaffe
Ett glas vatten med äppelcidervinäger
Ett glas Fun light cassis
Tre glas mineralvatten
En liten smörstekt kantarell
Lite blomkål och vitkål med vitlöksdipp

TOTALT: ca 970 KCAL

Träning:
45 minuters Powerwalk och en långpromenad i svår terräng


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0