Dag 35

Sen ett par dagar tillbaks har jag haft läskiga cravings efter bröd. Det var 35 dagar sedan jag åt bröd nu och reklamen som går på TV där några barn snor en polarkaka från sin mamma har plågat mig rejält under den här tiden - betydligt mer än reklam för godis och annat gott. Just vitt bröd har nämligen varit en sån där sak som jag här ätit väldigt mycket av tidigare. Baguetter, formfranska, lantbröd... Gärna med en gräddig ost på toppen samt några goda grönsaker. På morgnarna kunde jag äta flera skivor (om det handlade om små rostbröd; säkert en 6-8 stycken...), vikta och doppade i en rejält sötad kopp te.

Nu har jag visserligen aldrig sagt att bröd är något jag ska skippa helt men just eftersom det har varit en sådan bov i dramat så har jag valt att försöka undvika det så mycket som möjligt nu under det kommande året. Vitt bröd ska jag inte äta alls till exempel och smörgåsmargarin klassas helt klart till fliken onödigt fett. Däremot ser jag ju ingen mening med att jag ska sitta plåga mig själv när det finns godkända alternativ så imorse tog jag och gjorde två mackor av en skiva tunnbröd av nyckelhålsmärkt fullkornsvariant. Med lite räknande så fick jag till en helt okej frukost kalorimässigt som dessutom mättade väldigt bra. Så fasligt mycket godare än mina andra frukostar var det ju dock inte kan jag säga så här i efterhand så nu kommer jag nog kunna klara mig från sug ett tag till. Skönt! ;-)

Frukost, ca 180 kcal:
En skiva tunnbröd, Fazer sviktat fullkorn (126 kcal)
Äggvita från två kokta ägg
Sallad, gurka och tomat
En kopp svart te sötad med fun light

Lunch, ca 350 kcal:
Två glaserade revbensspjäll
50g salladsost light
Sallad

Middag, ca 270 kcal:
75 g tonfisk
Pulvermos
Broccoli
Purjolök
Sallad

Övrigt:
En kopp svart kaffe
Tre glas Loka

TOTALT: ca 800 KCAL

Träning:
35 minuters Powerwalk

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag tror det är viktigt att man faktiskt försöker äter det man vill ibland, i rimliga mängder. På så sätt bygger man ju en hållbar kost för framtiden.Ingen människa skulle ju vilja avstå från allt "gott" i evighet, så jag tycker det verkar jättebra att du hittar din egen väg. :-)



Fortsatt lycka till!

2009-08-24 @ 11:38:12
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0