Dag 40

Igår fick jag min mens och hade det inte varit för att den var så punktlig som den bara kunde bli, så hade den antagligen överraskat mig rejält med tanke på att jag inte blev förvarnad av någon mensvärk den här gången. Jag som alltid brukar få hemskt ont och oja mig med en värmekudde på magen. Faktum är att jag till och med skickade sambon till apoteket igår för att jag var säker på att värken skulle komma igång under kvällen i alla fall, lite försenad sådär, men nej. Än så länge har jag inte märkt av något. Underbart! Frågan är bara om det är en slump eller om det är något med viktnedgången (mindre kilon, bättre mat, motion...) som har haft ett finger med i spelet. Mina mensrelaterade chokladfinnar slipper jag ju i alla fall tack vare den ;-)

Vad det rör yrseln så är det något som jag bara märker av när jag ligger ned nu, eller ska lägga mig ned. Det tycker jag väl tyder på att jag har någon slags rubbning på någon balansnerv någonstans, kanske en mindre inflammation i innerörat eller så, vilket på sätt och vis känns lugnande. Det går nog över helt snart.

Frukost:
Havregrynsgröt
1/2 dl blåbär

Lunch:
Grönsaks- och skinkgratäng
Sallad

Middag:
En bit flintastek
50g salladsost light
Sallad (med äppelcidervinäger på)

Övrigt:
Två koppar svart kaffe
Tre glas Loka
Två glas vatten

Träning:
Två timmar rask promenad


Kommentarer
Postat av: Helena

Skönt att slippa mensvärken då :) För mig är det olika hur ont jag får, men oftast har jag rätt ont och få ta någon tablett. Har dock blivit mycket bättre sen jag fick mina barn, innan kunde jag bli sängliggandes pga värken.

2009-08-30 @ 15:10:40
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0