Dag 42

När vi var nere på vårat Konsum idag och handlade potatis och lök till middagen så fann jag mig själv att stå vid kassorna och kasta granskande blickar mot godishyllorna, samtidigt som jag funderade på vad jag hade köpt med mig hem om jag "bara fick". Faktum är att jag nog till och med gick så långt att jag försökte förnimma mig smakerna på läckerheterna för att komma fram till ett svar... Ungefär i samma stund som jag insåg att det nog var dumt att i överhuvudtaget tänka i de banorna, så insåg jag dock att jag faktiskt ändå inte var det minsta sugen på att köpa något av det. Inte ens chokladkakorna lockade mig (och då har jag ändå mens just nu somsagt!). Otroligt skönt!

För övrigt så är det vägdag imorgon och jag hade antagligen haft världens ångest om det inte vore för att jag faktiskt tjuvade lite tidigare i veckan och ställde mig på vågen, bara för att försäkra mig om att det i alla fall gick åt rätt håll efter måndagens nederlag. Det gjorde det just då men sedan dess har jag ju också fått lingonvecka, så vad som har skett därefter känns rätt omöjligt att förutspå. Jag är mer nyfiken än nervös i alla fall och - hoppas, hoppas att jag kan få kliva över det magiska minus 10 kilo nu! :-D


Frukost:
En halv skål Yoggi 0,5%
Lite Finax familjemusli

Lunch:
Uncle Ben's Tikka Masala med kyckling
Ris
Sallad (vanlig)

Middag:
3/4 Bratwurst
Ugnsbakad klyftpotatis/lök/morot
Sallad (blomkål och vanlig)

Övrigt:
En kopp svart kaffe
Tre glas vatten

Träning:
50 minuters Powerwalk

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0