Dag 43

Dagarna flyger fram just nu och mitt största problem för stunden är knappast att hålla mig borta från mat eller sötsaker - tvärtom har jag till stor del tappat intresset för båda delarna känns det som. Idag när det var dags att handla till middagen så kunde jag till exempel inte kläcka ur mig en enda maträtt som jag var sugen på, trots att jag tänkte så det knakade och verkligen försökte känna efter vad som vore gott att äta. Som tur är har jag dock en påhittig sambo som är duktig i köket så det löste sig alldeles utmärkt ändå ;-)

För övrigt var densamme hemma idag igen eftersom förkylningen (nya influensan?) inte riktigt har velat ge med sig ännu och därför valde jag att skjuta upp dagens zumba-pass till imorgon istället då jag kan passa på när han är på jobbet. Då slipper jag stänga in karlstackarn i gästrummet under tiden. Någon powerwalk blev det inte heller men det beror egentligen bara på att jag har svårt att få ihop det nu de dagar då jag arbetar. Gå upp ännu tidigare är inte riktigt min grej. Däremot ser jag ju till att få extra mycket vardagsmotion istället genom att skippa bussen och gå raskare transportsträckorna till och från jobbet. Det gör nog lite det med!

Frukost:
1/3 dels tallrik lättfil 0,5%
En halv banan
Lite Finax familjemusli

Mellanmål:
Ett litet äpple

Lunch:
Korv och pastasallad
40g salladsost light

Middag:
Skinksås och ris
Sallad (vitkål och vanlig)

Övrigt:
En kopp svart kaffe
Fyra glas vatten

Träning:
Nej, enbart vardagsmotion

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0