Dagens mat, dag 18


Jag vet inte om det var en fas som har att göra med min bantning, men för ett par dagar sedan så upplevde jag att jag var väldigt trött om dagarna och hade dåligt med energi. Nu verkar det där dock ha gått tillbaks för både igår och idag har jag varit betydligt mer vaken och inte det minsta sugen på att lägga mig och vila. Snarare har jag varit rastlös faktiskt. Samtidigt under de här senaste två dygnen har jag dock haft en tendens till visst illamående efter maten istället, som jag inte har haft problem med tidigare, och det vet jag inte heller vad det kan tänkas grundas i. Imorgon ska jag dock inte äta havregrynsgröt till frukost och skippa morötterna i salladen så ska vi se om det blir någon skillnad då. Helt mysig känsla är det trots allt inte.

För övrigt gav jag sambon en kyss när han kom hem efter jobbet idag och överraskades när min mun genast fylldes av en tydlig smak av godis. Vid det läget hade jag inte ens hunnit upptäcka godispåsen i hans hand och det hade antagligen kunnat blivit något riktigt jobbigt av det hela efter det smakprovet, när han nu skulle sitta och knapra upp resten framför ögonen på mig - men jag tog mig igenom det med utan några problem alls (även om jag var snabb med att skölja ur munnen efteråt för att inte behöva sitta med smaken kvar på tungan). Duktiga jag!


Frukost:
Havregrynsgröt (på 1 dl havregryn)
En kiwi

Lunch:
Tonfisksallad med ägg
En halv matsked lätt creme fraiche

Middag:
Tre små/medelstora potatisar med tonfisksås
Sallad

Övrigt:
En kopp svart kaffe
Fyra glas vatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0