Dagens mat, dag 22

Idag har varit en jättebra dag på alla plan och jag har inte varit det minsta sugen på onyttigheter, men det börjar snarare kännas som en självklarhet nu. Egentligen hade jag tänkt att börja räkna kalorier på hela dagens intag nu när jag har fått en digitalvåg men eftersom min lunch var färdig (rester från middagen i lördags) så gav jag upp i beräknandet där. Middagen nöjer jag mig med att konstatera att receptet på den jättegoda soppan påstås vara 5,5 points per portion, men med tanke på att jag åt betydligt mindre än en portion (baserat på att det var beräknat för fyra personer) så lär det ju ha blivit mindre än så för min del. Det finns nog minst fyra portioner till i kylen i alla fall efter att både jag och sambon åt idag, så de var inte snåla med storlekarna. Proppmätt blev jag dessutom trots att jag skippade salladen. Kanonrätt!


Frukost:
En halv tallrik Yoggi Mini <0,1% (63 kcal)
Två skivor Galiamelon (23 kcal)
Lite Finax familjemusli (70 kcal)
Totalt antal kalorier: 156

Lunch:
Kycklingsallad

Middag:
VV's tacosoppa

Övrigt:
En kopp svart kaffe
Fyra glas vatten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0