Dagens mat, dag 30

Ytterligare en dag där jag kom av mig med att räkna kalorier vid lunch - Det känns som att det här med att hålla koll på det exakta antalet kalorier per dag kan bli en tuff match. Å andra sidan är det inte viktigare än att jag håller koll då och då i alla fall för att se hur jag ligger till och lära mig lite på köpet. Bara att bli medveten om att allt jag stoppar i mig innehåller energi, och att man inte kan stoppa i sig mer än man förbrukar utan att betala det i fett kring magen sen, är egentligen bra nog. Där känner jag också att jag är på god väg.

Annars har jag haft en bra dag utan något större sug och det trots att sambon åt popcorn nu på kvällen. Det luktar ju något ofantligt gott men eftersom jag inte var sugen på det innan (jag erbjöd mig till och med att göra dem åt honom) så lyckades det inte fresta mig heller. Det räckte att tänka på alla dessa popcorn-kärnor som brukar fastna mellan tänderna för att inse att jag inte missade så mycket ;-)

Frukost:
En halv tallrik Yoggi 0,5%
Två skivor galiamelon
Lite Finax familjemusli

Lunch:
Tacosallad med ris och kidneybönor

Middag:
Röra på ris, ägg och vita bönor
Sallad

Övrigt:
Två koppar svart kaffe
Fyra glas vatten

Dagens träning:
50 minuter powerwalk, 30 minuter Zumba Cardio

Kommentarer
Postat av: Think Thin

Jodå! Över förväntan! :) Den var rätt besk pga den mörka chokladen, men om man äter den med nått milt t.ex. grädde! Jag hade även syrliga hallon till som hjälpte mot den beska smaken :)

2009-08-19 @ 08:09:16
URL: http://thinkthin.blogg.se/
Postat av: Emma

Ahaa :) vad duktig du är! Jag skulle nog inte klara av att gå ner i vikt utan någon speciell metod! Heja dig :)

2009-08-19 @ 11:52:11
URL: http://emmarosa.blogg.se/
Postat av: Emmas Form - vägen mot en starkare och friskare kropp

Åh zumba är skoj! :) testade det när jag tränade på ett litet ställe här i Umeå. Men tyvärr verkar de inte ta hit det till stan...

2009-08-19 @ 21:57:05
URL: http://emmasform.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0