Dagens mat, dag 31

Idag var första dagen sedan starten som jag har kombinerat mina nya matvanor med arbete och det har inte varit helt enkelt på alla sätt. Jag vill ju gärna äta med en sisådär 3-4 timmars mellanrum för att hålla hungern borta men eftersom det inte fanns någon tid över så blev det hela sex timmar mellan frukost och "lunch". Vid det laget var jag förstås jättehungrig och eftersom jag dessutom skulle handla på vägen hem så kändes det inte som att det var läge att hoppa över den måltiden. Det slutade därför med att jag åt min matlåda på tågperrongen i väntan på mitt tåg. Då hade jag dock redan brottats med mig själv i tjugo minuter minst eftersom jag verkligen hatar att äta bland folk på det viset. Jag inbillar mig alltid att de som passerar tänker "Pfft... Där står hon och vräker i sig... Som om det skulle behövas!".

Hur som helst är jag stolt över att jag vann över de hjärnspökena tillsist eftersom det var jätteskönt att handla alldeles mätt och nöjd. Det gjorde mig därför inte det minsta att sambon både kikade på chips och godis, samt köpte med sig en påse av det sistnämnda hem och knaprade i sig innan middagen (ett praktexempel på hur mitt liv brukade se ut!). Jag nöjde mig med en tidning istället - Nya numret av Topp Hälsa. Det tyckte jag att jag var värd!


Frukost:
Havregrynsgröt
En halv dl blåbär
En liten klick äppelmos

Sen lunch:
Röran från igår
Sallad

Middag:
En chorizo
Några klyftpotatisar
Tacosås
Sallad

Övrigt:
Två koppar svart kaffe
Fyra glas vatten

Dagens träning:
50 minuters powerwalk (varav 30 innan frukost)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det värsta är att jag ibland kommer på mig själv med att tänka så om andra, "Vännen, bör du verkligen äta det där?", trots att jag sitter i samma sits.

2009-08-20 @ 11:05:03
URL: http://assless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0