Dag 33

Igår var jag iväg och handlade en kasse med grönsaker på Lidl för under femtiolappen så nu har jag både salladskål (21 kcal/100g), zuccini (17 kcal/100g), vitkål (26 kcal/100g), blomkål (28 kcal/100g), broccoli (29 kcal/100g) och rädisor (15 kcal/100g) utöver den vanliga salladen. Det är roligare med variation - och när det är så billigt så vågar man ju prova på lite nya saker som man kanske inte annars brukar stoppa i. Bara gurka, tomat, morot, paprika och isbergssallad blir ju lätt trist i längden när man äter det upp mot två gånger om dagen. Dessutom köpte jag äppelcidervinäger och grillkrydda att använda som smal dressing. Det är jättegott!

Vad det rör mat så fungerade dagen helt okej även om jag upplever att jag är mer hungrig när jag tvingas slänga in frukt som mellanmål för att hålla 3-4 timmars regeln än när jag har korta dagar och inte behöver det. Det är visserligen inte så konstigt kanske men lite småjobbigt eftersom det är så normala vardagar brukar se ut. Under kvällen kunde jag för övrigt inte låta bli att göra mig något att knapra på heller, vilket jag fick lite ångest för efteråt. Visserligen var jag vettig nog att bara plocka ihop en liten tallrik med grönsaker (på dryga 30 kcal sammanlagt), så på så vis var ingen skada skedd, men jag gillar inte det faktum att jag åt "bara för att". Jag kände nämligen efter en lång stund innan jag beslutade mig för att äta och då kunde jag konstatera att jag i själva verket var rätt mätt och inte i det minsta behov av mer mat. Samtidigt så lockade det dock på tok för mycket att ha något att tugga på till filmen vi såg på. En gammal vana från forna onyttiga dagar skulle man kunna säga. Kanske blev det inte så mycket bättre heller av att sambon satt brevid mig och åt arraksboll samt en påse med ostbågar, för även om de i sig nu inte suktade mig så fasligt mycket så gjorde själva tuggandet det.


Frukost, 140 kcal:
Havregrynsgröt
En halv dl blåbär

Mellanmål, 65 kcal:
En nektarin

Lunch, ca 350 kcal?:
Plockmat (två skivor rostbiff, en msk potatissallad, lite skinkfrestelse, kokta grönsaker)
Sallad

Mellanmål, 65 kcal:
En nektarin

Middag, ca 280 kcal:
13 kräftor
Ett kokt ägg

Övrigt, 40 kcal:
Tre koppar svart kaffe
Två glas Ramlösa
Två glas vatten
En tallrik med gurka, morot och blomkål

TOTALT: ca 940 kcal

Träning:
Nej, dessvärre inte. Fanns inte tid över till dagens Zumba-pass eftersom jag och sambon kom hem från jobbet samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0