Dagens mat, dag 24

Jag tycker att det är jätteintressant och lärorikt att räkna kalorier och min förhoppning är att så småningom lyckas göra det varje dag så att jag kan jämföra mitt dagliga intag med veckans viktnedgång och se hur det samspelar. Just nu har jag dock lite svårt för att uppskatta antalet kalorier i något så när jag äter något färdiglagat som jag inte har en aning om vad det innehåller, så som tacosoppan, så kommer jag helt av mig. Jättedumt! Men förhoppningsvis så lär jag mig väl den biten också så småningom. Idag får jag hur som helst nöja mig med att konstatera att en lyxig frukost med yoghurt, musli och frukt/bär är i princip samma sak som en skål med havregrynsgröt och detsamma! ;-)

Frukost, 134 kcal:

Havregrynsgröt           116 kcal
1/2 dl blåbär                  30 kcal
En klick äppelmos         7 kcal

Lunch:
VV's tacosoppa

Middag:
Snabbmakaroner
Stekt köttfärs
Ketchup
Sallad
(avokado, tomat, gurka, sallad, spenat)

Övrigt, 5 kcal:
En kopp svart kaffe
Fem glas vatten

Antal brända kalorier i dagens träning: ?
(Har städat hårt hela dagen)

Kommentarer
Postat av: I våran lilla vrå (C)

SVAR: haha.. ja, snögubbar kan ju vara farliga?! (ler). Man brukar ju säga att när en vovve är 9månader (som Betty är nu) så är de som ett barn som är 3år och har treårs-trotts. Hon vill gärna testa nu, kolla om hon kan bestämma.. men icke! Sen är hon ju "rädd" mellan varven å fjantar sig.. men de går ju över som tur är!



kram å kämpa på

2009-08-13 @ 10:54:31
URL: http://cettciliasklotter.blogg.se/
Postat av: ija

Du är såklart välkommen i tävlingen! Och det verkar gå väldigt bra för dig - gratulerar!

2009-08-13 @ 22:22:40
URL: http://viktig-ija.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0