Dag 38

Min sambo har varit hemma idag också på grund av sin förkylning och han har haft en riktig frossardag som jag otroligt nog har tagit mig igenom utan några större problem. Pizza, coca-cola, godis och popcorn är bara lite av det som han har tryckt i sig under tiden som jag har suttit brevid och ätit - Ingenting. Jag känner mig stark när jag klarar av sådana situationer och kanske är det därför som jag så envist vägrar låta min diet stoppa min sambos sötsug. Kanske tar jag till och med delvis ut de gamla vanorna på honom eftersom jag kan känna mig nästan lite tillfredställd av att se honom plocka godis eller köpa en pizza. Då lever vi fortfarande på som alltid förr, på sätt och vis i alla fall, och rotade levnadsvanor inger ju någon form av trygghet trots allt. Dessutom är det ju så att jag faktiskt inte kan radera onyttigheternas existens i mitt liv, så då verkar det lika bra att stirra dem i vitögat och lära sig att inte falla för dem istället. Det är mest hållbart i längden.

Vad det rör min yrsel så har jag märkt av den lite smått idag med, men inte i närheten av samma grad som igår i alla fall. Jag läste på lite om det hela på nätet och tydligen kan stress och/eller spända muskler resultera i att man känner sig yr. Det är ju förstås mycket möjligt att det är något sådant som är boven i dramat. Kanske är det en bieffekt av all träning...
 Vi får väl se helt enkelt men det där med att ta ett vitamintillskott tycker jag hur som helst inte låter så dumt. Både järnbrist och B-vitaminbrist brukar visst yttra sig som viss yrsel.


Frukost:
1½ dl Yoggi 0,5%
En halv dl blåbär
Finax familjemusli
2½ dl osötad nyponsoppa (35 kcal)

Lunch:
En wienerkorv med fiberpasta
Senap och salsasås
Sallad (vitkålssallad, rädisor, gurka och blomkål)

Middag:
2 dl Kelda Fabulous Fish soppa
80g kräftstjärtar
En liten klick aioli på lättmajonäs
Blomkål

Övrigt:
En kopp svart kaffe
Sex glas vatten med en limeskiva i

Träning:
55 minuters powerwalk, 50 minuter Zumba Cardio

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad duktig du är som lyckas hålla dig ifrån. Jag vet vilken vilja det krävs.

2009-08-27 @ 08:17:03
URL: http://assless.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0