Dagens mat, dag 25

Uppenbarligen tycks jag äta väldigt lite mat om dagarna om man ser till mitt kaloriintag, vilket känns underligt eftersom jag inte alls upplever att jag får i mig för lite. Tvärtom så äter jag mig mätt och lite därtill. Visserligen gissar jag på att det hela hänger ihop med mina tidigare matvanor, då jag vanligtvis inte åt något på hela dagarna och sedan frossade i mig mat och godis på kvällen. Jag tror helt enkelt att jag egentligen inte är en person som behöver äta så mycket mat för att vara nöjd, rent fysiskt, och när jag då äter regelbundet så att jag aldrig hinner bli särskilt hungrig mellan måltiderna så märks det av extra tydligt. Kanske är det en övergångsfas också som går över när kroppen blir mer van med de nya rutinerna. Hur som helst - Eftersom jag inte kan äta mer utan att börja tvinga i mig mat (och det tänker jag då rakt inte göra!) som känns onödig så får jag kanske försöka lägga till en frukt om dagen eller lite matigare sallad till måltiderna. Jag vill ju inte riskera hamna i en sits där kroppen får för sig att den behöver spara på reserverna ;-)


Frukost, 141 kcal:
Havregrynsgröt              116 kcal
1/2 dl blåbär                     30 kcal
En klick äppelmos          14 kcal

Lunch, 233 kcal:
Snabbmakaroner         118 kcal
Köttfärs                              76 kcal
En skvätt ketchup            10 kcal
Sallad                                28 kcal
(morot, gurka, sallad)

Middag, 309 kcal:
En bratwurst                  182 kcal
Klyftpotatis                        63 kcal
Ketchup & senap            12 kcal
Sallad                                52 kcal
(gurka, tomat, sallad, spenat, avokado)

Övrigt, 5 kcal:
En kopp svart kaffe
Två glas vatten
Tre glas Ramlösa

TOTALT: 688 KCAL
Antal brända kalorier i dagens träning: -212 kcal
(45 min powerwalk)


(För övrigt är det dåligt med inlägg här just nu eftersom jag är fullt upptagen med att fixa iordning inför helgens kräftskiva. Idag har varit ytterligare en dag då jag har städat i princip non-stop från morgon till kväll. Gäsp!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0