Dagens mat, dag 12

Det är verkligen härligt att se dagarna gå och att redan kunna skriva dag 12 skvallrar också om hur snabbt det här året kommer att gå. Det är lite därför jag har valt att räkna varje dag så här i mina rubriker eftersom bara det är en motivation i sig. Ju längre jag håller på - ju mer kommer dessa simpla siffror att betyda eftersom man knappast vill sluta och slänga bort alla de dagar som man har kämpat hittills. Varje dag är det dessutom som en belöning för mig att slutligen kunna slå mig ned och notera ned dagen så här. En bekräftelse på att jag har varit duktig.

Idag har jag för övrigt haft en ganska passande fredag med ett matintag som har känts helt okej med tanke på dagens motion (45 minuter powerwalk, 60 minuter zumba). Som "fredagsmys" unnade jag mig till exempel ett par vindruvor som jag har låtit bli tidigare i veckan eftersom de egentligen är rätt onödiga. De var mest för att det är trevligt att ha något till TV'n som jag åt dem, snarare än att jag var hungrig eller sugen på dem. Därför blev det inte heller mer än ett par stycken eftersom sambon käkade upp de allra flesta. Bra det tycker jag! :-)

Frukost:
Smoothie (kiwi, ananas, mango, äpple, nektarin, lite apelsinjuice och havregryn)

Lunch:
Falukorv special med pasta
Sallad med 1/4 nashi-päron i

Middag:
En kycklingfile med ris och en liten skvätt kall chili bea
Sallad

Övrigt:
Två koppar svart kaffe
Tre glas vatten
Några gröna vindruvor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0